Your Privacy
We use cookies to give you a better experience in Intertours Reisen & Events GmbH
You can learn more about what kind of cookies we use, why, and how from our Privacy Policy. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. Click on the different category headings in our cookie banner to change our default settings. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. For more details, check out our Privacy Policy link below.
View Privacy Policy
Strictly Necessary Cookies
These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems, but do not store any person information. They are usually set in response to your actions that triggers a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling forms. You can change your browser settings to alert you about these cookies, but some parts of the Website may not work.
View Cookies
Ab Sommer 2025 können Lufthansa-Passagiere auf Langstreckenflügen kostenlos online chatten. Dieser Service ermöglicht es, unbegrenzt Nachrichten und Fotos über das eigene Smartphone oder Tablet zu senden und zu empfangen – und das unabhängig von der gebuchten Reiseklasse.
Auf Kurz- und Mittelstreckenflügen gibt es diesen Service bereits seit 2024, und er wird laut Lufthansa von den Passagieren gut angenommen. Jetzt soll das Angebot auch auf Langstreckenflügen ausgeweitet werden.
Kommentar der Lufthansa
„Erreichbarkeit während eines langen Fluges ist für viele Menschen sehr wichtig und kann sogar die Wahl der Airline beeinflussen“, erklärt Heiko Reitz, Chief Customer Officer der Lufthansa Airlines. Mit kostenfreien Nachrichten und weiteren digitalen Angeboten wie Internet an Bord möchte die Airline ihre Kunden begeistern.
Weitere Airlines in der Lufthansa Gruppe ziehen mit
Auch die Airlines Swiss und Austrian Airlines, die zur Lufthansa-Gruppe gehören, bieten auf einigen Langstreckenflügen das kostenlose Chatten an.
Mit diesem Service will die Lufthansa-Gruppe das Flugerlebnis für ihre Passagiere noch komfortabler gestalten.
0 Votes
0 Comments